افیلیت مارکتینگ به بیانی ساده تر

افیلیت مارکتینگ چیست؟

اگر رویای این را دارید که حتی در زمان خواب و استراحت کسب درآمد  کنید افیلیت مارکتینگ وسیله تحقق همین رویاست.

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) کسب و کاری است که در آن بازاریابان یا ناشران بابت هر فروش و یا جذب مخاطب پورسانت دریافت می کنند.

منطق پشت پرده این روش به این صورت  است که شما محصولات دیگران را از طریق فضای مجازی تبلیغ می کنید و بدین ترتیب اگر  بازدیدکنندگان از تبلیغ موجود در فضای شما خریدی انجام دهند، شما از شرکت تبلیغ دهنده پورسانت خواهید گرفت.

این رویه یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی ست و بر اساس فرایند تقسیم  درآمد است. اگر شما محصولی داشته و خواهان فروش هرچه بیشتر آن باشید، می توانید به همکاران در فروش پیشنهاد دهید.اگر شما توانایی ارایه محصول یا خدمتی را نداشته باشید و بخواهید کسب درآمد کنید، می توانید محصولاتی را که احساس می کنید ارزش تبلیغ داشته  و مخاطب را جذب می کند را تبلیغ کرده و بدین ترتیب کسب درآمد کنید.

بازاریابی  معرف تقریبا مبحث شناخته شده ای محسوب می شود ، ولی در این مطلب می خواهیم فرآیند همکاری در فروش، جنبه های مختلف آن و نحوه شروع را عمیق تر بررسی کنیم.

بهترین تعریف برای همکاری در فروش، را می توان از تعریف درآمد انفعالی هوشمند آقای پت فلین ارایه کرد.

همکاری در فروش، فرآیند کسب درآمد پورسانتی از طریق تبلیغ محصولات دیگران است.شما محصولی را که دوست دارید پیدا می کنید،آن را تبلیغ می کنید و قسمتی از سود حاصل از فروش را دریافت می کنید.

با این حال،در ویکی پدیا ۴ گروه مختلف برای همکاری در فروش آمده است که عبارتند ازصاحبان کسب و کار ،شبکه، بازاریاب و مشتری.

در تعاریف دیگر به جای ۴ گروه ،از ۳ گروه مشارکت کننده نام برده شده است.

با تمام این تفاسیر در دنیای واقعی مارکتینگ، در واقع فقط ۲ گروه در معادله این فرآیند آورده شده است:

  1. تولید کننده و فروشنده محصول و ۲٫ همکار در فروش

بنابراین، همکاری در فروش را می توان به عنوان فرآیند گسترش تولید محصول و فرایند بازاریابی محصول در میان طرف های مختلف دانست، به طوریکه هر طرف درآمدی با توجه به میزان  مشارکت دریافت خواهد کرد.

این طور نیست که شما فقط تولیدکننده محصول یا تبلیغ کننده آن در همکاری در فروش باشید، بلکه شما می توانید هم تولید کننده  وهم تبلیغ کننده باشید و از ایده اصلی یعنی تشریک درآمد،سود کنید.

اکنون می خواهیم طرف های مشارکت کننده در یک سیستم همکاری در فروش را بررسی کنیم.

  • فروشنده: گاهی به آن تولید کننده ، یا خالق، یا برند و یا خرده فروش یا بنکدار شناحته می شود.این طرف در واقع تولید کننده محصول است که می تواند یک شرکت بسیار بزرگ  یا کارخانه ای کوچک باشد.از یک کارآفرین تنها تا شرکتی بزرگ می تواند جزو این طرف از معادله همکاری در فروش قرار بگیرد. حتی قرار نیست که این شرکت ها، فعالانه درگیر شوند بلکه کافیست تا فقط محصولی را تولید کنند.
  • همکار در فروش: گاهی این بخش در فرآیند همکاری در فروش به عنوان ناشر نیز شناخته می شوند.طیف همکاران در فروش نیز می تواند از یک فرد تنها تا یک شرکت تخصصی را شامل شود.یک همکار در فروش می تواند ماهانه درآمدی از چند دلار تا میلیون ها دلار داشته باشد. یک همکار در فروش می تواند یک یا چندین محصول را تبلیغ کند و تلاش کند تا  مشتریان را نسبت به محصول جذب و تبلیغ کند تا بدین ترتیب، فرآیند فروش به سرانجام برسد.
  • مصرف کننده:  مشتری یا مصرف کننده چرخه همکاری در فروش را تکمیل می کند.بدون فروش،  قطعا پورسانتی به دست نمی آید و درآمدی به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

افیلیت مارکتینگ

همکار در فروش سعی خواهد کرد تا از هر کانالی که خود صلاح می داند،محصول را به مشتری بازاریابی کند، نظیر شبکه های اجتماعی،بیلبوردهای دیجیتال، موتورهای جستجوگر و وبلاگ ها.

اینکه مصرف کننده بداند که آیا او بخشی از سیستم همکاری در فروش هست یا خیر، تا حد زیادی بستگی به همکار در فروش دارد.

برخی این اجازه را به  مشتریان می دهند تا آنها این موضوع را بدانند و بیشتر وبیشتر در مورد نحوه کارشان شفاف سازی کنند و برخی دیگر نه.

آنها ترجیح می دهند که سیستم اصلی در پس زمینه کار کند و مشتریان  فرآیند خرید خود را به طور معمول انجام دهند و در نهایت بازاریابان با تکمیل چرخه، پورسانت دریافت کنند.

به طور معمول ، مشتریان هیچ هزینه اضافی به همکار در فروش به عنوان هزینه بازاریابی و تبلیغات (که در سیستم خورد فروشی وجود دارد) پرداخت نمی کنند.

در زمینه تبلیغات برخی محصولات رایج نظیر کتاب،ابزارها، اسباب بازی و برخی وسایل خانه، در حال حاضر بزرگترین سیستم همکاری در فروش ایران، دیجی کالا هست.برنامه همکاری در فروش دیجی کالا این اجازه را به شما می دهد که هر محصولی را که در سایت موجود هست را تبلیغ کنید.هرکسی می تواند از طریق تبلیغ شما وارد سایت دیجی کالا و لینک مربوط به محصول شود.اگر فردی از لینک شما خریدی انجام دهد، شما پورسانت دریافت خواهید کرد.

سیستم همکاری در فروش دیجی کالا

نتیجه گیری

همانگونه که گفته شد،در حالت پایه، دو طرف در سیستم وجود دارد که شما می توانید در هر سمت معادله قرار بگیرید( با فرض اینکه نخواهید صرفا یک تبلیغ کننده باشید).

شما می توانید یک تولید کننده باشید و دیگران محصولات شما را تبلیغ کنند به جای آنکه شما یک تبلیغ کننده باشید و  محصولات دیگران را تبلیغ کنید. یا شما می توانید یک همکار در فروش باشید و یک یا چندین محصول دلخواه خود را تبلیغ کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.

همکاری در فروش روش خوبی برای شروع بازاریابی آنلاین است.

مضاف بر این که یکی از بهترین روش های بازاریابی برای کسانی است که دارای سرمایه حداقل هستند.

 

عضویت در خبرنامه
با عضویت در خبرنامه، مطالب مفید در زمینه بازاریابی عملکرد دریافت کنید
شما می توانید هر زمان که خواستید لغو عضویت کنید.

زودتر از بقیه در جریان مطالب جدید سایت باشید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.